مدیریت امور مالی

مدیریت امور مالی

  • نظارت بر درخواست و دریافت اعتبارات از مراجع ذی‏ربط و دریافت درآمدهای پژوهشگاه
  • هزینه کرد اعتبارات در قالب بودجه مصوب
  • نظارت برانجام کلیه فعالیت های مالی پژوهشگاه از قبیل تنظیم اسناد هزینه، لیست حقوق و مزایا و اضافه کار و سایر پرداخت ها و کسورات مربوط به کارکنان 
  • نظارت بر اجرای آیین نامه ‏های مالی و معاملاتی پژوهشگاه و سایر قوانین و مقررات مرتبط 
  • نظارت بر نگهداری دفاتر اعتبارات و تعهدات پژوهشگاه
  • نظارت بر نگهداری حساب های بودجه طرحهای عمرانی و اسناد مالی مربوط به آن
  • اجرای فرایند انتخاب شرکت حسابرسی، فراهم کردن بستر حسابرسی و پیگیری ارائه گزارش مربوطه توسط حسابرس به هیات امنا 
  • تعیین امین اموال و نظارت برحفظ اموال پژوهشگاه براساس مقررات مربوط
  • ایجاد نظام اطلاعاتی مالی و کوشش در جهت اجرای صحیح و مناسب آنها
  • ایجاد سیستم حسابداری مناسب (تعهدی) با کنترل‏ های داخلی و آیین نامه ها و دستورالعمل های مالی به منظور حسن انجام امور مالی پژوهشگاه
  • همکاری با سایر واحدهای ذی‏ربط در تنظیم بودجه سالانه پژوهشگاه
  • نگهداری حساب اموال در قالب آیین نامه‏ های اموال دولتی و سایر مقررات مربوط
  • اجرا و نظارت بر انبارگردانی در پژوهشگاه 
  • بررسی و پیش بینی اعلام کسری اعتبارات در طول سال به مقام مافوق
  • تهیه و تنظیم آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های لازم در حوزه مرتبط بر اساس ضوابط و مقررات پژوهشگاه 
  • اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعمل‏های مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق

اداره حسابداری و اعتبارات

  • بررسی و تعیین اعتبار کلیه درخواست ‏های هزین ه‏ای و سرمایه‏ ای با ایجاد تعهد پرداخت و یا منجر به پرداخت 
  • تعامل با دستگاه‏های نظارتی و ارائه اسناد مالی برای رسیدگی به حساب‏ ها
  • صدور اسناد حسابداری، رسیدگی و کنترل کلیه صورت حساب‏ها، فاکتورها و مدارک انبار و تشخیص سرفصل حساب‏های مربوطه
  • گشایش، کنترل و رسیدگی به حساب‏های بانکی و تهیه صورت مغایرت بانکی 
  •  نگهداری حساب اشخاص حقیقی و حقوقی طرف حساب،کنترل آن‏ها از نظر پیش دریافت، پیش پرداخت و علی الحساب و پیگیری به منظور تسویه مانده حساب‏ها 
  • کنترل و بستن حساب‏ها و تهیه تنظیم ترازنامه و صورتحساب‏ های مالی و پیوست‏ های مربوطه
  • همکاری با حسابرسان منتخب پژوهشگاه، به منظور رسیدگی به حساب‏ها و ارائه توضیحات لازم به آن‏ها
  • نظارت وکنترل بر بایگانی اسناد مالی 
  • اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعمل ‏های مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق

اداره دریافت و پرداخت

  • تهیه و ارسال درخواست‏ های وجه از وزارت امور اقتصاد و دارایی و پیگیری وصول وجوه
  • صدور اسناد حسابداری حقوق و دستمزد و تنظیم فرم سازمان بازنشستگی ‏‏
  • انجام امور مربوط به پرداخت ‏های کارکنان مانند: حقوق، مزایا و معوقات، انواع پاداش، ذخیره مرخصی بازنشستگان، بهره‏ وری، انواع کمک هزینه،‏ حق مأموریت، اضافه کار،‏ حق التدریس، حق التحقیق
  • اعمال کسورات قانونی و بدهی کارکنان و پرداخت آن‏ها و اعمال کسورات بر اساس نامه ‏های دریافتی از مراجع قضایی و موسسات مالی و اعتباری و بانک‏ها
  • تهیه و تنظیم لیست‏های پرداخت‏های پرسنلی و ارائه فیش حقوقی
  • نظارت بر صدور گواهی حقوق و گواهی ضمانت وام و گواهی کسر از حقوق برای سازمان‏ ها و مراجع ذی‏ربط 
  • مکاتبات و تعامل با اداره کل امور مالیاتی، صندوق بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان خدمات درمانی (بیمه سلامت) جهت پرداخت کسورات و دریافت رسید مربوط
  • نظارت بر ثبت صحیح درآمدها و چگونگی وصول درآمدهای اختصاصی و واریز آن‏ها به حساب خزانه
  • تهیه و تنظیم گزارش درآمد واحدهای تابعه، میزان درآمدهای نقدی، مطالبات استان‏ها و سایر مشتریان
  • تهیه صورت مغایریت بانکی حساب درآمد و صدور سند مربوط
  • ثبت قراردادها، ارائه صورتحساب و تسویه حساب، بر اساس تاییدیه ‏های دریافتی
  • تهیه و تنظیم فرم‌ صورت‌ وضعیت و اعلام بدهی به مشتریان، صدورگواهی تسویه و اعلام وصول در سامانه ‏های خدمات آزمایشگاهی و تنظیم تراز مالی درآمد
  • پیگیری دریافت مطالبات و ارائه گزارش در فواصل زمانی مشخص به مقام مافوق
  • اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعمل‏های مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
آدرس پست الکترونیکی: fm [at] standard.ac.ir