مدیریت امور مالی
- نظارت بر درخواست و دریافت اعتبارات از مراجع ذیربط و دریافت درآمدهای پژوهشگاه
- هزینه کرد اعتبارات در قالب بودجه مصوب
- نظارت برانجام کلیه فعالیت های مالی پژوهشگاه از قبیل تنظیم اسناد هزینه، لیست حقوق و مزایا و اضافه کار و سایر پرداخت ها و کسورات مربوط به کارکنان
- نظارت بر اجرای آیین نامه های مالی و معاملاتی پژوهشگاه و سایر قوانین و مقررات مرتبط
- نظارت بر نگهداری دفاتر اعتبارات و تعهدات پژوهشگاه
- نظارت بر نگهداری حساب های بودجه طرحهای عمرانی و اسناد مالی مربوط به آن
- اجرای فرایند انتخاب شرکت حسابرسی، فراهم کردن بستر حسابرسی و پیگیری ارائه گزارش مربوطه توسط حسابرس به هیات امنا
- تعیین امین اموال و نظارت برحفظ اموال پژوهشگاه براساس مقررات مربوط
- ایجاد نظام اطلاعاتی مالی و کوشش در جهت اجرای صحیح و مناسب آنها
- ایجاد سیستم حسابداری مناسب (تعهدی) با کنترل های داخلی و آیین نامه ها و دستورالعمل های مالی به منظور حسن انجام امور مالی پژوهشگاه
- همکاری با سایر واحدهای ذیربط در تنظیم بودجه سالانه پژوهشگاه
- نگهداری حساب اموال در قالب آیین نامه های اموال دولتی و سایر مقررات مربوط
- اجرا و نظارت بر انبارگردانی در پژوهشگاه
- بررسی و پیش بینی اعلام کسری اعتبارات در طول سال به مقام مافوق
- تهیه و تنظیم آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های لازم در حوزه مرتبط بر اساس ضوابط و مقررات پژوهشگاه
- اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعملهای مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
اداره حسابداری و اعتبارات
- بررسی و تعیین اعتبار کلیه درخواست های هزین های و سرمایه ای با ایجاد تعهد پرداخت و یا منجر به پرداخت
- تعامل با دستگاههای نظارتی و ارائه اسناد مالی برای رسیدگی به حساب ها
- صدور اسناد حسابداری، رسیدگی و کنترل کلیه صورت حسابها، فاکتورها و مدارک انبار و تشخیص سرفصل حسابهای مربوطه
- گشایش، کنترل و رسیدگی به حسابهای بانکی و تهیه صورت مغایرت بانکی
- نگهداری حساب اشخاص حقیقی و حقوقی طرف حساب،کنترل آنها از نظر پیش دریافت، پیش پرداخت و علی الحساب و پیگیری به منظور تسویه مانده حسابها
- کنترل و بستن حسابها و تهیه تنظیم ترازنامه و صورتحساب های مالی و پیوست های مربوطه
- همکاری با حسابرسان منتخب پژوهشگاه، به منظور رسیدگی به حسابها و ارائه توضیحات لازم به آنها
- نظارت وکنترل بر بایگانی اسناد مالی
- اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعمل های مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
اداره دریافت و پرداخت
- تهیه و ارسال درخواست های وجه از وزارت امور اقتصاد و دارایی و پیگیری وصول وجوه
- صدور اسناد حسابداری حقوق و دستمزد و تنظیم فرم سازمان بازنشستگی
- انجام امور مربوط به پرداخت های کارکنان مانند: حقوق، مزایا و معوقات، انواع پاداش، ذخیره مرخصی بازنشستگان، بهره وری، انواع کمک هزینه، حق مأموریت، اضافه کار، حق التدریس، حق التحقیق
- اعمال کسورات قانونی و بدهی کارکنان و پرداخت آنها و اعمال کسورات بر اساس نامه های دریافتی از مراجع قضایی و موسسات مالی و اعتباری و بانکها
- تهیه و تنظیم لیستهای پرداختهای پرسنلی و ارائه فیش حقوقی
- نظارت بر صدور گواهی حقوق و گواهی ضمانت وام و گواهی کسر از حقوق برای سازمان ها و مراجع ذیربط
- مکاتبات و تعامل با اداره کل امور مالیاتی، صندوق بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان خدمات درمانی (بیمه سلامت) جهت پرداخت کسورات و دریافت رسید مربوط
- نظارت بر ثبت صحیح درآمدها و چگونگی وصول درآمدهای اختصاصی و واریز آنها به حساب خزانه
- تهیه و تنظیم گزارش درآمد واحدهای تابعه، میزان درآمدهای نقدی، مطالبات استانها و سایر مشتریان
- تهيه صورت مغایریت بانکی حساب درآمد و صدور سند مربوط
- ثبت قراردادها، ارائه صورتحساب و تسویه حساب، بر اساس تاییدیه های دریافتی
- تهیه و تنظیم فرم صورت وضعیت و اعلام بدهی به مشتریان، صدورگواهی تسویه و اعلام وصول در سامانه های خدمات آزمایشگاهی و تنظیم تراز مالی درآمد
- پیگیری دریافت مطالبات و ارائه گزارش در فواصل زمانی مشخص به مقام مافوق
- اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعملهای مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
آدرس پست الکترونیکی: fm [at] standard.ac.ir