بازدید دکتر اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیئت همراه از پژوهشکده های پژوهشگاه استاندارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بازدید از آزمایشگاه های مختلف پژوهشکده های پژوهشگاه استاندارد:
علامت استاندارد، نشان مقدسی برای هر ایرانی است.
در این بازدید که در خصوص انجام اقدامات دوجانبه بر اساس اهداف و ماموریت های مشترک مذاکرات عملیاتی انجام شد، دکتر اصغر جهانگیر علامت استاندارد را نشانی مقدس برای هر ایرانی برشمرد و گفت: این نشان موجب اعتماد و ایمنی است و باعث رفع وابستگی به بیگانگان است، از این پس با ضمانت اجرایی اجازه هرگونه سوء استفاده از این نشان از سوی سودجویان گرفته شود.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع سازمان ملی استاندارد ایران به وسعت کل صنایع کشور است، گفت: آزمایشگاه مرجع سازمان ملی استاندارد ایران با ظرفیت بالا و تجهیزات مدرن ، آماده همکاری با مراجع قضایی کشور را دارد.
دکتر اسلام‌پناه، با اشاره به تعبیر رییس دولت مردمی در جلسه شورای عالی استاندارد، که این سازمان را مشابه سازمان بازرسی کل کشور در قوه مجریه معرفی کردند، بیان داشت: آزمایشگاه‌های مرجع نقش تعیین‌کننده برای صلاحیت محصول دارند که در برخی موارد به صدور حکم قضایی منتج می‌شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد سازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق را چهار محور اصلی فعالیت های این سازمان برشمرد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با داشتن قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در تلاش است این قانون قوی و مترقی را به درستی پیاده کند.
دبیر شورای عالی استاندارد، پژوهشگاه استاندارد را بازوی تحقیقاتی این سازمان برشمرد و اظهار داشت: پژوهشگاه استاندارد سعی دارد با ایجاد بستر مناسب و در نظر گرفتن ساز وکارهای لازم، ضمن هدایت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به رفع نیازهای علمی‌ استاندارد‌سازی، مقدمات "تبدیل یافته‌های علمی‌کشور به استاندارد" و "تدوین استانداردهای پژوهش‌محور" را به‌منظور معرفی و انتقال پیشرفت‌های علمی ‌به صنایع، مراکز خدماتی و نهایتاً در سطح جامعه فراهم سازد.
دکتر اسلام‌پناه، با اشاره به وجود 4 پژوهشکده، در پژوهشگاه استاندارد گفت: این پژوهشکده‌ها با داشتن 15 گروه پژوهشی، 12 گروه پژوهشی منطقه‌‌ای تقاضامحور، 4 گروه پژوهشی مجازی و بیش از 130 آزمایشگاه تخصصی در پژوهشگاه استاندارد، بستر لازم را برای تحقیق و پژوهش فراهم آورده‌است.
دکتر اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، پیشگیری را فصل مشترک وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دانست و گفت: استاندارد پیشگیری از تخلفات، پیشگیری از بی‌قانونی، پیشگیری از خروج اعتدال از نمونه‌های آن است.
دکتر جهانگیر با اشاره به الزامات استاندارد کالا و خدمات برای افزایش سطح کیفیت زندگی مردم افزود: اگر استاندارد‌های افراد را به درستی تعریف کنیم آنگاه افراد می‌توانند خود را با آن بسنجند و مطابق آن رفتار کنند.
وی، قوه قضائیه را به‌عنوان مجموعه حاکمیتی معرفی کرد که ضمانت اجرایی را برای بخش‌های مختلف فراهم می‌کند، اظهار داشت: این مجموعه می‌تواند با کمک استانداردها، یکسری رفتارها را بازنگری و بازمهندسی کند تا با شفاف‌سازی، تا حد ممکن تخلف در جامعه کاهش پیدا کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه با متخلفان و مجرمان برخورد قاطع داریم یادآورشد: لازم است با همکاری متقابل بستری برای از بین بردن جرم و تخلف ایجاد کنیم که این اقدام با بازسازی رفتارها محقق خواهد شد.
دکتر جهانگیر یکی از بزرگترین اقدامات استاندارد را کاهش هزینه برای کشور دانست و گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های موفق  در سایه اطمینان به نشان استاندارد انجام می‌گیرد.
وی نشان استاندارد را سرمایه کشور دانست و از آن به عنوان نشان مقدس یاد کرد و گفت: باید از نشان استاندارد مراقبت کرد تا خدشه‌ای به آن وارد نشود بطوری که نباید در سایه ملاحظات نسبت به آن بی‌توجه بود و چرخه اقتصاد به‌صورت معیوب به کار خود ادامه دهد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به پرونده‌هایی که به خاطر قصور و  کوتاه آمدن از قوانین استاندارد به جامعه تحمیل شده است بیان داشت: با شروع دوره جدید تحولی در دولت مردمی سیزدهم روز به روز ارتقای ایمنی سیستمی در جهات مختلف از جمله سازمان ملی استاندارد ایران مشاهده می‌شود.
در این نشست پیشنهاد شد، بحث استاندارد به عنوان یکی از مباحث اصلی در شورای عالی پیشگیری از جرم که به ریاست رئیس قوه قضائیه برگزار می شود، گنجانده شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیئت همراه در ادامه از بخش‌های مختلف پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده های کشاورزی ، شیمی و پتروشیمی، خودرو و نیرومحرکه پژوهشگاه استاندارد بازدید کردند.
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۴۷
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۱,۴۰۱
Loading