در حضور هیات ایرانی در نشست هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی:

تقدیر از مشارکت بانوان ایرانی در فرآیند تدوین استانداردها

میزان مشارکت بانوان ایرانی در فرایند تدوین استانداردها در کمیته های فنی و حوزه های فنی سازمان ملی استاندارد ایران در بیست و چهارمین نشست هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) مورد تقدیر قرار گرفت.

در این نشست پیشنهاد هیات ایرانی مبنی بر معرفی یک روز در سال به عنوان «روز جهانی استاندارد حلال» در تاریخ 17 می پیشنهاد شد که مورد استقبال قرار گرفت، همچنین موضوع «جایزه کیفیت جهان اسلام » که در نشست قبلی توسط نماینده سازمان ملی استاندارد ایران پیشنهاد شده بود مجددا از طرف هیئت ایرانی مطرح و توضیحاتی در این خصوص ارائه شد و مورد حمایت اعضا قرار گرفت.

در جریان این نشست، سومین نشست کمیته راهبرد (BOD/SD) با حضور کشورهای کامرون، مصر، اردن ، مراکش، فلسطین، تونس و امارات متحده عربی برگزار شد؛ که هیات ایرانی در این کمیته مشارکت فعال و موثر داشتند.

بیست و چهارمین نشست هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) از تاریخ 30 آبان تا 1 آذر 1401 در مقر این موسسه در شهر استانبول ترکیه، در حال برگزاری است. مجمع عمومی و هیات مدیره، ارکان اصلی سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری این موسسه هستند.

یادآور می‌شود ؛ اسمیک تنها سازوکار جهانی مورد قبول 57 کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در خصوص تدوین استانداردهای مرتبط با موضوعات حلال و ایجاد زیر ساخت کیفی حلال کشورهای اسلامی است. همچنین، سایر حوزه‌ها به غیر از موضوعات مرتبط با حلال نیز با هدف ارتقای توان فنی و تسهیل تجارت اعضا، فعال شده است.

در این نشست‌ها، هیات ایرانی به ریاست دکتر مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و همراهی دکتر ابراهیم ابراهیمی، مدیر کل دفتر تخصصی بین‌الملل و امور حقوقی سازمان ملی استاندارد ایران و حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا، نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استاندارد مشارکت دارند.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۵۹
تعداد بازدید : ۳۸۵