از قانون عدول نکنید / نفع این سازمان در نفع مردم و ادای حقوق عامه نهفته است

دکتر اسلام پناه در نخستین جلسه شورای تایید صلاحیت تاکید کرد: از قانون عدول نکنید / نفع این سازمان در نفع مردم و ادای حقوق عامه نهفته است
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین جلسه شورای تایید صلاحیت ایران که پیش از ظهر امروز با حضور معاونان، روسای مراکز سازمان ملی استاندارد ایران،  معاونان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، همچنین نمایندگان دستگاههای عضو این شورا  در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، تاکید کرد: مصلحت اندیش نباشید و هیچگاه از قانون عدول نکنید.
دکتر مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه با تبریک روز جهانی تایید صلاحیت، نامگذاری این روز را ابتکار خلاقانه‌ای دانست که مجامع بین المللی تایید صلاحیت به منظور رفع موانع فنی و توسعه تجارت در نظر گرفته اند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، گفت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان تنها مرجع رسمی، وظیفه اعتبار بخشی و تایید صلاحیت همه نهادهای ارزیابی انطباق اعم از آزمایشگاه ها، شرکت‌های بازرسی، مراکز آزمون را برعهده  دارد .
دکتر اسلام پناه، رشد بازار داخل و توسعه بازارهای جهانی را ناظر بر تولید باکیفیت دانست و اظهار داشت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اعتبار بخشی و رفع موانع فنی به رشد تولید کیفی و توسعه بازار‌های جهانی کمک می کند که این اقدام منجر به رشد مقیاس اقتصادی در کشور می شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تضمین کیفیت در اعتبار دهی را ناظر به مراقبت های بعدی دانست و گفت: مراقبت های مستمر شما، مانع از بروز تخلف شده و اعتماد مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را به دنبال دارد.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه تلاش سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی بخش ها برای افزایش و رشد کیفیت زندگی مردم است تاکید کرد: طبق ماده ۴۲ و ۴۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد این اختیار به سازمان ملی استاندارد ایران داده شده تا در صورت مشاهده جرم یا تخلف مراتب را به صورت قانونی دنبال کند.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده از فعالیت های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و افتتاح ۱۰۰ آزمایشگاه تاییدصلاحیت شده در یک روز، گفت: نفع مردم باید مورد توجه شما قرار گیرد و جایی که مردم متضرر می شوند ایستادگی کنید و اطمینان و اعتماد را به مردم برگردانید.
دکتر اسلام پناه، هماهنگی بین سایر ارکان  سازمان ملی استاندارد ایران از جمله استاندارد سازی، تایید صلاحیت، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی ضروری دانست و یادآور شد: نفع این سازمان در نفع مردم و ادای حقوق عامه یعنی دفاع از حق الناس است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید به اینکه در عمل به قانون مصلحت اندیش نباشید، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران مصلحت اندیش نیست و همه حوزه ها در این سازمان طبق قانون عمل می کنند.
دکتر اسلام پناه، سلامت مردم را خط قرمز این سازمان دانست و گفت: در مقابل سلامت مردم کوتاه نمی آییم برای مثال، آسانسورهایی که ایمنی لازم را نداشته باشد اجازه بهره برداری را نمی گیرد.
دبیر شورای‌عالی عالی استاندارد با اشاره به اهمیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: این مرکز زیر نظر رییس سازمان ملی استاندارد ایران و به عنوان یکی از ارکان شورای عالی استاندارد است که رئیس آن با پیشنهاد رییس جمهور انتخاب می شود به همین منظور شورای تایید صلاحیت را تشکیل دادیم تا از نظرات همه اعضا بهره مند شویم.
در ابتدای این جلسه رئیس و معاونان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گزارشی از فعالیت ها و اقدامات در سال ۱۴۰۱ و اولویت ها و برنامه های این مرکز در برای سال جاری ارائه دادند.
همچنین نمایندگان دستگاههای عضو شورای تایید صلاحیت ایران به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۳
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۲۷۱