باحضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران؛ ۶ هزار میلیارد پروژه‌ بندری و دریایی در هرمزگان به بهره برداری رسید

صبح امروز با حضور دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و همراهی دکتر مهدی دوستی، طرح‌های مرتبط با حوزه بندری و دریایی در بندر شهید رجایی استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران، در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها در بندر شهید رجایی اظهار داشت: در حال حاضر در مهم‌ترین بندر و گمرک کشور حضور داریم که اهمیت بسیار زیادی در حوزه اقتصادی کشور دارد و ۶ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در این بندر ساخته شده است.

دبیر شورای‌عالی استاندارد با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح در بندر شهید رجایی، 8 هزار کانتینر به ظرفیت گمرکی کشور افزوده می‌شود، افزود: طرح های توسعه ای که امروز به بهره برداری رسید، ظرفیت قابل توجهی است که به ارتقای زیرساخت‌های تجاری در سطح ملی و بین المللی کمک خواهد کرد.

 امروز همچنین در حوزه بندری و دریایی استان چند طرح مهم شامل محوطه نگهداری و ترانزیت کانتینر است که با افتتاح آن 8 هزار TEU به ظرفیت نگهداری و ترانزیت کانتینر افزوده شد.

 پیش از این ظرفیت نگهداری کانتینر در این بندر 145 هزار TEU بود که هم اکنون با سرمایه گذاری 4 هزار میلیاردی بخش خصوصی به 153 هزار TEU رسیده است.

دیگر طرح مهم امروز طرح تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار بود این طرح به صورت بتون الیافی درزدار اجرا شده است.

رسانه جدید

رسانه جدید

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۰۶:۴۸
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۳۶۱