تالیف کتاب شناخت ساختار پروتئینی پنیر

کتاب «شناخت ساختار پروتئینی پنیر» از کتاب‌های تخصصی در حوزه صنایع شیر به شمار می آید که اخیراً توسط مهرناز امینی فر عضو هیأت علمی پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد به عنوان یکی از مولفین کتاب، در 152 صفحه تدوین و توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده‌ است.
با توجه به این که پنیر یک فرآورده لبنی با ساختار بسیار پیچیده می‌باشد، لذا مطالعه ساختار و عوامل موثر بر آن ضروری به نظر می‌رسد. کتاب «شناخت ساختار پروتئینی پنیر» از کتاب‌های تخصصی در حوزه صنایع شیر به شمار می آید که اخیراً توسط مهرناز امینی فر عضو هیأت علمی پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد به عنوان یکی از مولفین کتاب، در 152 صفحه تدوین و توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده‌ است.
این کتاب با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان و پژوهشگران حوزه صنایع غذایی، با ماتریکس پیچیده پنیر تألیف شده است. در این کتاب پس از معرفی اجزای تشکیل‌دهنده ی پنیر و توصیفی از ویژگی‌های آن‌ها، به مدل های پیشنهاد شده در رابطه با میسل کازئین، تولید پنیر (با نگاهی دقیق‌تر)، رسانیدن پنیر و ویژگی‌های حسی آن پرداخته شده‌است. همچنین فصلی از کتاب به نکاتی در رابطه با استانداردهای پنیر اختصاص یافته است و در پایان به برخی از پژوهش‌هایی که در رابطه با پنیرهای ایرانی انجام گرفته اشاره شده‌است.

 

کتاب شناخت ساختار پروتئینی پنیر
۷ خرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۴۴
947989FF-1F45-412A-A6B4-A8EE00A8E6A8 |
تعداد بازدید : ۶۹۱