برگزاری اجلاسیه بین المللی گروه های کاری کمیته بین المللی ISO/TC 257 " ارزیابی صرف جویی انرژی"

کمیته فنی ISO 257 برای اولین بار اجلاسیه بین المللی گروه های کاری خود را در تاریخ 8 لغایت 11 شهریور ماه در تهران برگزار نمود.
کمیته فنی ISO 257 برای اولین بار اجلاسیه بین المللی گروه های کاری( ISO/TC WGs meeting)  خود را در تهران برگزار نمود. میزبانی ایران برای این اجلاسیه در چهارمین اجلاسیه بین المللی کمیته در کشور چین در بهمن ماه سال گذشته با حضور شیرزاد حسن بگی دبیر کمیته فنی متناظر به تصویب اعضا کمیته فنی رسیده بود. در این اجلاسیه 7 گروه کاری این کمیته جلسات خود را با حضور کارشناسانی از کشورهای ایران، چین، انگلیس، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی بر گزار کردند. در این جلسات پیش نویس استانداردهای بین المللی زیر مورد بررسی فنی قرار گرفتند:
1- استاندارد بین المللی ISO/DIS 17741 : روش های فنی عمومی برای اندازه گیری و صحه گذاری صرفه جویی انرژی در پروژه ها ( دبیر آقای Liu Meng  از کشور چین)
2- استاندارد بین المللی ISO/DIS 17747 : تعیین صرفه جویی های انرژی در سازمان ها (دبیر آقای Ian Byrne از کشور انگلیس)
3- استاندارد بین المللی ISO/AWI 20364 : ارزیابی صرفه جویی انرژی – راهنمای ارزیابی اقتصادی و مالی پروژه های صرفه جویی انرژی (دبیر  آقای شیرزاد حسن بگی از کشور ایران)
4- استاندارد بین المللی ISO/AWI 20366: روش های عمومی کمی سازی مقادیر پیش بینی شده صرفه جویی انرژی ( دبیر آقای Sebastien Broc از کشور فرانسه)
5- استاندارد بین المللی ISO/AWI 20375 : روش های ارزیابی صرفه جویی انرژی در نیروگاههای حرارتی ( دبیر آقای Li Junru از کشور چین)
6- استاندارد بین المللی ISO/AWI 20376 : راهنمای ارزیابی و انتخاب ارزیابان صرفه جویی انرژی( دبیر خانم  Xia از کشور چین)
7- استاندارد بین المللی ISO/AWI 20319 : روش های محاسبه صرفه جویی انرژی (دبیر آقای Bossebouef Didier  از کشور فرانسه)
این اجلاسیه به مدت چهار روز از تاریخ 8 لغایت 11 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی تلاش تهران برگزار گردید که در سه روز ابتدایی آن جلسات کارگروهها برگزار گردید و در روز چهارم سمینار علمی برای کارشناسان و متخصصان حوزه انرژی  کشور با سخنرانی نمایندگان کشورهای ایران ، فرانسه ، انگلیس ، ژاپن و چین برگزار گردید. 
یادآوری می گردد که کمیته فنی ISO/TC 257 در سال 2010 در سازمان ایزو تشکیل گردیده است و هم اکنون 39 کشور عضو این کمیته هستند که ایران یکی از اعضاء فعال این کمیته می باشد و کمیته متناظر این کمیته در  ایران در سال 1391 به دبیری شیرزاد حسن بگی کارشناس مسئول گروه پژوهشی برق و الکترونیک تاسیس شده است و دبیرخانه آن هم اکنون در پژوهشگاه استاندارد مستقر است.

اجلاسیه بین المللی گروه های کاری کمیته بین المللی ISO/TC 257
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲
9A292FFB-DD17-48A8-94C8-A50B00E1ECC4 |
تعداد بازدید : ۵۳۳