طرح چگونگی افزایش و حفظ کیفیت سنگ ساختمانی در پژوهشگاه استاندارد پایان یافت

"پژوهش درخصوص چگونگی افزایش و حفظ کیفیت، برای محصول سنگ ساختمانی شرکت صدف کوه اصفهان و طبقه‌بندی محصول" در پژوهشگاه استاندارد در تاریخ ۲۶ خرداد ماه به پایان رسید.
این طرح در مدت زمان دو سال و نیم در پژوهشکده مهندسی و فناوری توسط بهزاد سعیدی رضوی (هیات علمی گروه پژوهشی ساختمانی و معدنی) بعنوان مجری و همچنین محمد مهدی قشقایی (کارشناس پژوهشگاه استاندارد) بعنوان همکار به منظور تعیین روش‌های حفظ و ارتقاء کیفیت محصول سنگ ساختمانی و علی‌الخصوص درجه‌بندی این محصول جهت ارائه محصول سنگ ایران به بازارهای جهانی و نیز داخل ایران انجام پذیرفت.
در این پژوهش محصولات اصلی کارخانه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و از دیدگاه فنی و همچنین خصوصیات ظاهری، ویژگی‌های هر محصول مشخص شده است. 
یافته‌های این پژوهش برای تعیین: خصوصیات، الزامات فیزیکی، نمونه‌برداری، انبارش، نشانه‌گذاری، چیدمان و بسته بندی مناسب به منظور سهولت فروش سنگ تزیینی ساختمانی تولید شده و نهایتا تعیین درجه‌بندی کیفی آن بکار برده می‌شود. از جمله سنگ‌های متنوع در این پژوهش که بر اساس خصوصیات ظاهری درجه‌بندی شده‌اند می‌توان به انواع: دیاموند، ورونا، بولگاری، گوهرخرم آباد، لاشتر و اولیویا اشاره نمود.
۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۶۰۳