سفر دو روزه رییس پژوهشگاه استاندارد و هیات همراه به شهرستان چابهار

صبح روز سه شنبه  31 فروردین 1400 فرزانه انصاری رییس پژوهشگاه استاندارد به منظور امضاء تفاهم نامه همکاری، راه اندازی گروه پژوهشی منطقه ای تقاضا محور پژوهشگاه استاندارد و بازدید از مراکز پژوهشی، دانشگاهی و تولیدی شهرستان چابهار، سفردو روزه خود را با هیات همراه به این شهرستان آغاز نمودند، و مورد استقبال مجید محبی، مدیر اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان و جناب آقای مهندس جگدال رییس اداره استاندارد شهرستان چابهار و همکاران ایشان قرار گرفتند.

فرزانه انصاری و هیات همراه سفر خود را با  بازدید از اسکله صیادی و سپس بخش های تولیدی شرکت فانوس چابهار (شباب) آغاز نمودند و سپس طی نشستی در محل فرمانداری چابهار، تفاهم نامه دو جانبه با مجید محبی مدیر کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان و در حضور ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری امضا نمودند. در این نشست انصاری با اشاره به تصویب شیوه نامه اجرایی گروه های پژوهشی منطقه ای تقاضا محور و اخذ مجوز از هیات امناء جهت ایجاد گروه پژوهشی در استان سیستان و بلوچستان، با ظرفیت "فرآورده های آبزیان" و "کلینیک استاندارد" ؛ افزودند که راه برون رفت از معضلات اقتصادی و ارتقای رفاه مردم، توجه به ظرفیت های استانی و تجاری سازی فناوری از طریق اجرای طرح های پژوهشی و فناورانه با ظرفیت های استانی می باشد. در ادامه سفر فرزانه انصاری و هیات همراه ضمن نشست مشترک، به اتفاق جمعی از مدیران استان از محل آزمایشگاه های اداره استاندارد چابهار بازدید نمودند.
در روز دوم رییس پژوهشگاه استاندارد و هیات همراه در جلسه ای که در تالار وحدت با حضور منصور کیانی رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تشکیل شده بود، شرکت نمودند و از محل آزمایشگاه های دانشگاه بازدید به عمل آوردند. در این دیدار که با هدف توسعه همکاری های پژوهشگاه با محوریت گروه پژوهشی چابهار و دانشگاه انجام گرفت، به توسعه همکاری های ملی و بین المللی استانداردسازی و استفاده از پتانسیل آزمایشگاهی دانشگاه برای پیشبرد اهداف گروه پژوهشی چابهار تاکید گردید. 
در ادامه سفر انصاری و هیات همراه با استقبال ناصر آبروش، رییس دانشگاه بین المللی چابهار از محل این دانشگاه و مرکز نوآوری آن بازدید به عمل آوردند که با توجه به فعالیت های اخیر پژوهشگاه استاندارد در بحث نوآوری، مقرر شد این همکاری توسعه و اطلاعات مبادله گردد.  
سپس رییس پژوهشگاه استاندارد همچنین از آزمایشگاه های غذا، دارو و تجهیزات پزشکی منطقه آزاد چابهار بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند و در خاتمه فرزانه انصاری طی مصاحبه با خبرگزاری صد او سیمای منطقه، محورهای تفاهم نامه را انجام پژوهش های مشترک، برگزاری دوره های آموزشی استانداردسازی ملی و بین المللی و همچنین کلینیک استاندارد برشمرد .
در این سفر مهدی روحانی مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، ملیحه نازی رئیس اداره پایش و ارزیابی و لادن رشیدی مدیر گروه پژوهشی سم‌شناسی مواد غذایی، رییس پژوهشگاه استاندارد را همراهی کردند.
 
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۵۲
تعداد بازدید : ۸۸۷
Loading