جهانبخش سنجابی: شناخت و بررسی عوامل بروز جرایم و مفاسد اداری و به کارگیری تدابیر پیشگیرانه مانع از اعمال روشهای قهرآمیز می شود.

رییس پژوهشگاه استاندارد گفت بررسی عوامل بروز جرایم و مفاسد اداری مانع از اعمال روشهای قهرآمیز می شود
جلسه توجیهی تشکیل "هیات انتظامی اعضای هیات علمی و هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان" پژوهشگاه استاندارد صبح امروز، یکشنبه 1394/06/08، در سالن شیمی پژوهشگاه استاندارد برگزار شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه استاندارد، جهانبخش سنجابی، رئیس پژوهشگاه استاندارد در این جلسه، شناخت و بررسی عوامل بروز جرایم و مفاسد اداری و به کارگیری تدابیر پیشگیرانه را مانع از اعمال روشهای قهرآمیز بر شمرد و گفت: به طور کلی هر نوع انحراف از شیوه های صحیح و قانونی انجام وظایف و استفاده نامشروع از موقعیت شغلی را تخلف اداری گویند. و عدم توجه دستگاه های اداری نسبت به تخلفات سازمانی و شیوع آنها در دستگاه ها موجب بروز جرایم ومفاسد اداری خواهد شد. 
سنجابی تکرار و استمرار تخلفات ادارای را باعث ایجاد فساد اداری دانست و عنوان داشت: اگر تنها با توسل به مجازات در صدد مقابله با تخلفات اداری بر آییم، یقینا علت بروز آن فراموش شده و مبارزه با معلول جایگزین مبارزه با علت می شود.
وی اتکا به مذهب، فرهنگ، آموزش و استفاده از روش های اغنایی را بهتر از برخورد سلبی و سرکوبنده دانست و  افزود: همفکری و اجماع اعضا برای پیشگیری از وقوع تخلف اداری از طریق آموزش و آگاهی بخشی هدف اولیه تشکیل این هیات ها و هدف بعدی رسیدگی و تعیین مجازات متناسب با تخلفات اداری برای جلوگیری از استمرار تخلفات و بروز فساد اداری در پژوهشگاه استاندارد می باشد.

جلسه توجیهی تشکیل 'هیات انتظامی اعضای هیات علمی و هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان'

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵
06AB4AB9-2030-4081-89C2-A5040116E3A6 |
تعداد بازدید : ۴۱۸