جهانبخش سنجابی خبر داد: ایجاد شغل برای 100 هزار نفر در سایه رویکرد نوین استاندارد سازی

جهانبخش سنجابی از اشتغال و توانمندسازی 100.000 نفر در حوزه کنترل کیفیت تا پایان نظام نوین استاندارد سازی در کشور خبر داد
جهانبخش سنجابی از اشتغال و توانمند سازی 100.000 نفر در حوزه کنترل کیفیت تا پایان اجرای نظام نوین استاندارد سازی در کشور خبر داد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه استاندارد، در دیدار بین جهانبخش سنجابی، رئیس پژوهشگاه استاندارد و محمد اخباری، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی که در تاریخ 1394/06/03 در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، رئیس پژوهشگاه استاندارد ضمن تشریح طرح تحول نظام استاندارد سازی کشور گفت: چهار گروه «حاکمیت، نظام تولید، نظام توزیع و مصرف کننده» بازیگران اصلی فراگرد استانداردسازی در ایران هستند و سازمان ملی استاندارد ایران با تدوین استانداردهای ملی و نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، از طریق کنترل کیفیت تولید، نقش حاکمیتی خود را در این فراگرد ایفا می کند.
سنجابی از تغییر رویکرد سازمان ملی استاندارد سخن گفت و افزود: در طرح نوین استانداردسازی طبق بند 30 سیاستهای برنامه ششم توسعه و بند 24 سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، تمامی کالاها و خدمات کشور طبق یک استاندارد به مصرف کننده ارایه خواهد شد و سازمان ملی استاندارد ایران با کنترل کیفیت کالاها و خدمات بر اساس همان استاندارد که توسط ارایه دهنده کالا و خدمت اظهار شده است در نقش حاکمیت ظاهر خواهد شد.
جهانبخش سنجابی اجرای طرح تحول نظام استانداردسازی را نیازمند تربیت مدیران کنترل کیفیت مستقر در واحدهای تولیدی و خدماتی دانست و اضافه کرد: در پایان اجرای طرح تحول نظام استانداردسازی 100 هزار نفر در مشاغل مربوط به استاندارد خوداظهاری و خودکنترلی کیفیت به کار گرفته خواهند شد.
رئیس پژوهشگاه استاندارد از لزوم آموزش مبانی نوین استاندارد سازی به این افراد خبر داد و عنوان کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی و انعقاد تفاهم نامه بین پژوهشگاه استاندارد و دانشگاه علمی کاربردی نسبت به آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در حوزه کالا و خدمات کشور اقدام خواهیم کرد.
محمد اخباری در این دیدار، با معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک کارآفرین گفت: به دنبال نیروهای ماهرتر از سطح یک مهارت از طریق جذب و تربیت دانشجو در دوره های کاردانی و برگزاری پودمان های منتهی به مقاطع بالاتر تحصیلی هستیم.
در پایان این دیدار محمود فصیح، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی پژوهشگاه استاندارد ایران نیز گزارشی از فعالیت های این مرکز ارایه داد.
۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
DE280BEE-4D75-47DF-9316-A5040115FB75 |
تعداد بازدید : ۴۵۲