انتشار کتاب "عقلانیت، سبک زندگی، علم برای سلامت" توسط انتشارات اشپرینگر

فصل چهارم این کتاب توسط منصوره مظاهری عضو هیات علمی پژوهشگاه استاندارد با همکاری علی اکبر موسوی موحدی، استاد برجسته دانشگاه تهران تالیف شده است.

کتاب "عقلانیت، سبک زندگی، علم برای سلامت" که با همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه تهران و سایر دانشگاههای معتبر ایران و همچنین دانش آموختگان دانشگاه تهران به زبان انگلیسی تالیف شده است، توسط انتشارات اشپیرینگر چاپ شد. این کتاب به دوستداران دانائی، خرد، علم و اخلاق تقدیم شده است. انتشارات اشپیرینگر قصد دارد این کتاب علاوه بر اندازه مرسوم کتاب های علمی به صورت کتاب جیبی نیز برای استفاده در محیط های عمومی منتشر شود.

موسسه اشپیرینگر، برج آزادی تهران را روی جلد کتاب طراحی نموده است. اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب از طریق نشانی اینترنتی زیر قابل دسترسی است؛ 

     http://www.springer.com/series/14538

خلاصه‌ای از مطالب کتاب

این کتاب برای سلامتی و رفاه مردم نوشته شده است تا هر کس را به رفاه واقعی رهنمون شود. این کتاب بیان می کند که انسان برای سلامتی خود باید دوستدار طبیعت باشد و تا آنجا که ممکن است تعادل فطرت با طبیعت را حفظ نماید. رهنمود این است: اگر طبیعت را نامتعادل نکنید، تعادل شما نیز مختل نخواهد شد. بهترین و سالم ترین برای انسان این است که در زندگی و طبیعت تعادل برقرار کند تا بیمار نشود. در این کتاب مواد مغذی مفید، مواد غذایی فراسودمند و آنتی اکسیدان ها  معرفی شده و بیان می دارد که مولکول های طبیعی که از سخاوت طبیعت گرفته شده اند، می توانند بهترین غذادارو برای انسان باشند.

در این کتاب، معنای مولکولی استرس با وجود رادیکال های آزاد نامتعادل در بدن تعریف شده است. اکثر بیماری ها، به ویژه دیابت نوع 2، که بیشتر بیماران دیابتی به آن دچار هستند، به واسطه رادیکال های آزاد نامتعادل در بدن ایجاد می شوند. شواهد علمی ما نشان می دهد که دیابت نوع 2 فقط بیماری قند نیست، بلکه بیماری استرس است. در این کتاب با در نظر گرفتن بعد روانی-احساسی سلامتی، شیوه زندگی سالم تر تشریح شده است و در نهایت این کتاب بیان می کند که خواب خوب اصل سلامت و شادابی انسان است و چگونه خواب خوب، استرس را از بین می برد و چگونه رادیکال های آزاد نامتعادل را از انسان دفع می نماید. مولفین کتاب در پایان پیشگفتار نوشته اند" ما امیدواریم که مطالب این کتاب مفید باشد و برای خوانندگان آرامش ایجاد کند، به ویژه در زمان شیوع کووید 19 که انسان به آرامش درونی نیاز دارد".

این کتاب در 10 فصل تالیف شده است که شامل عناوین زیر می باشد:

  • فلسفه فضیلت طبیعت، انسان و سلامت طبیعی

  • زیست الگو و الهام زیستی در سبک زندگی

  • سخاوت طبیعت در حفاظت از سلامت انسان

  • تنوع زیستی و رویکرد کشف دارو در طب طبیعی

  • غذادارو و غذای مغذی

  • ادویه جات به عنوان داروهای سنتی: مزایای علمی اثبات شده

  • محصولات حلال و سبک زندگی سالم

  • شیوه زندگی در تنظیم اختلالات دیابت

  • سبک زندگی سالم تر با در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی سلامتی

  • خواب خوب به عنوان یک اصل مهم برای یک زندگی سالم

 

۹ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۷۴۰