انتصاب دکتر علی اصغر صباغ الوانی به عنوان سرپرست پژوهشگاه استاندارد

دکتر علی اصغر صباغ الوانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان سرپرست پژوهشگاه استاندارد منصوب شد. تاسیس پژوهشگاه رنگ و ریاست پژوهشکده رنگ و پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوابق ایشان می باشد. 

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در آیین تکریم و معارفه رییس پژوهشگاه استاندارد گفت: پژوهشگاه استاندارد تکیه گاه سازمان ملی استاندارد ایران است.
دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با تقدیر از تلاش های ارزشمند دکتر فرزانه انصاری ، به سوابق درخشان دکتر صباغ الوانی اشاره کرد و گفت: با روحیه انقلابی ایشان انتظار می رود در دوره جدید مدیریتی پژوهشگاه استاندارد ، طرحی نو دراندازد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تبیین برنامه های علمی و پژوهشی در اسناد بالادستی و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: این پژوهشگاه باید احیاء شده و نوآوری و خلاقیت را در فضای زیست بوم نظام استاندارد سازی راهبردی کشور شکل دهد.
دکتر اسلام پناه ساختار پژوهشگاه را معاونت پژوهشی، تحقیقاتی، فناوری، تجاری و دانش بنیان برشمرد و گفت: پژوهشگاه در ساختار جدید سازمان، مرکزی مهم و حیاتی و به عنوان یک مغز است که با جذب نیروهای نخبه جوان فرا رشته ای ، فصل جدیدی را آغاز کند. 
وی با تاکید بر اینکه باید کار تحقیقاتی وپژوهشی در راستای خدمت به مردم باشد افزود: تمام برنامه ها باید به نفع مردم و جامعه هدف پیش رود، چرا که این سازمان مهم و راهبردی وکالت مردم را بر عهده دارد و آن را به عنوان حق الناس دنبال می کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران تغییر رو به رشد را لازمه ادامه فعالیت پژوهشگاه استاندارد دانست و افزود: اعضای هیات علمی پژوهشگاه باید در پهنای گستره ای کل نظام استاندارد سازی کشور مشارکت داشته باشند.
دکتر اسلام پناه با اعتقاد کامل به پژوهشگاه استاندارد یادآور شد: پژوهشگاه به عنوان تکیه گاه سازمان ملی استاندارد ایران است که نقش مهمی در نظام استاندارد سازی کشور ایفا می کند.
سرکار خانم دکتر فرزانه انصاری، رییس سابق پژوهشگاه استاندارد در این مراسم با اشاره به جایگاه پژوهشگاه استاندارد به عنوان بازوی علمی سازمان استاندارد گفت: در مدت مسئولیت خود در این پژوهشگاه، سعی کردم با اجرای برنامه‌های راهبردی سطح علمی و زیرساخت های عملیاتی را در این مجموعه ارتقاء دهم.
وی ضمن تقدیر از توجه و حمایت رییس سازمان ملی استاندارد ایران از پژوهشگاه استاندارد و انتصاب شایسته دکتر علی اصغر صباغ الوانی که از نخبگان دانشگاهی کشور هستند، از همکاری اعضای هیات علمی، اساتید، نخبگان و همکارانش در مدت تصدی این مسئولیت تشکر کرد. 
در ادامه دکتر علی اصغر صباغ الوانی، سرپرست پژوهشگاه استاندارد با تبریک ورود به قرن جدید ابراز امیدواری کرد: خدمات به نحوی شایسته و مطلوب پیش رود که آیندگان به نیک از آن یاد کنند.
وی ضمن تقدیر از اعتماد و اطمینان دکترمهدی اسلام پناه، عملیاتی کردن مواد ۳ و ۵ و دیگر مواد مرتبط قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را نقشه راه آینده پژوهشگاه خواند. 
وی پایه و اساس کار در سال جاری را شعار تولید ، دانش بنیان ، اشتغال زایی اعلام کرد و گفت: مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به موضوع تولید و حمایت از تولید تاکید مکرر داشتند که باید سرلوحه کارهای پژوهشی قرار گیرد. 
وی با اشاره به دغدغه رییس دولت مردمی به اعتماد و آرامش مردم افزود:  برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم از تمام ظرفیت های علمی و نخبگان جوان استفاده می کنم و در این مسیر لحظه ای درنگ نخواهیم داشت.

با ابلاغ دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر علی اصغر صباغ الوانی به عنوان سرپرست پژوهشگاه استاندارد منصوب شد. 

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۲۸۳
Loading