رونمایی از ۱۰۰ استاندارد ملی تخصصی صنعت نفت در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پالایش

آیین رونمایی از ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت در روز جمعه ۲۹ اردیبهشتماه سال جاری در حاشیه سومین روز بیستوهفتمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد. شایان ذکر است که تا کنون  ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت با همکاری پژوهشگاه استاندارد، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرحهای معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت در راستای اجرای تبصره 3 از ماده 3 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی تدوین شده است که در این مراسم در قالب دو جلد کتاب رونمایی شدند. تدوین این 100 استاندارد بر اساس نیازهای صنعت نفت بوده که با برگزاری جلسات فنی مشترک متعددی  از جمله تشکیل جلسات در مناطق عملیاتی به ثمر نشسته است.

در این مراسم که با حضور معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه استاندارد، مدیر کل تدوین استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، و مدیر پروژه و همچنین مدیران و متخصصان صنعت نفت برگزار گردید، آقای دکتر پرویز سنگین، مدیرکل نظام فنی و اجرایی ارزشیابی طرحهای معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت، ضمن قدردانی از همه دستاندرکاران پژوهشگاه استاندارد و دیگر سازمانها به جهت همکاری در تدوین 100 استاندارد ملی مذکور با توجه به طرحها و برنامه‌ های ویژه آتی در مورد افزایش همکاریها اظهار امیدواری نمود.

 لازم به ذکر است که پروژه مشابهی نیز پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با شرکت‌ ملی گاز و صنایع پتروشیمی به منظور بازنگری و ملیسازی 40 استاندارد تخصصی  در دست اجرا دارد.

نفت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۶:۳۱
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۵۴۰