ششمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد برگزار شد

ششمین جشنواره پژوهش و فناوری پژوهشگاه استاندارد روز سه‌شنبه بیست و هشتم آذرماه در سالن شهید صفاریان در کرج با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران و پژوهشگاه استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
ششمین جشنواره پژوهش و فناوری پژوهشگاه استاندارد روز سه‌شنبه بیست و هشتم آذرماه در سالن شهید صفاریان در کرج با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران و پژوهشگاه استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
حسن سرشتی، رییس پژوهشگاه استاندارد گفت: پژوهشگاه استاندارد، مهم‌ترین مرجع پژوهشی و تحقیقاتی نظام استانداردسازی در کشور است و این پژوهشگاه پل ارتباطی بین مراکز تولید و به‌کارگیری علم، باهدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به خدمات و محصولات است.
سرشتی تقدیر از پژوهشگران نمونه و ارائه سیاست‌های پژوهشی پژوهشگاه استاندارد را دو هدف مهم برگزاری این جشنواره دانست و برگزاری جشنواره قدردانی از پژوهشگران برتر را رویدادی برای پاسداشت تلاش‌های مؤثر پژوهشگران قلمداد نمود.
در طی مراسم همچنین معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: اقداماتی که بر اساس پژوهش انجام می‌گیرد از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار هستند، ولی متأسفانه مبنای بسیاری از اقدامات در کشور پژوهشی نیست و امورات بر اساس عمل، دانش و پژوهش پیش برده نمی‌شود. وی با تأکید بر اینکه بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش محوری و تحقیق در بخش‌های مختلف بستر توسعه کشور را بیش‌ از پیش و با سرعت بالاتری فراهم می‌سازد، افزود: پایه قانون استاندارد در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان ملی استاندارد موردبررسی و مطالعه قرار گرفت.
در ادامه مراسم مریم قبادی دانا، معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد، در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری با بیان اینکه  تعداد داوطلبان حاضر در ششمین جشنواره پژوهش ۵۲ نفر بوده است، اظهار کرد: امتیازات نهایی محققان در چهار گروه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، کارشناسان پژوهشگاه، کارشناسان سازمان ملی استاندارد و ادارات کل ارائه شد.
وی با بیان اینکه ۱۳ پژوهشگر برتر در این جشنواره توسط هیئت‌داوران انتخاب شدند، افزود: پژوهشگاه استاندارد ضمن هدایت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به رفع نیازهای علمی استانداردسازی، مقدمات تبدیل یافته‌های علمی کشور به استاندارد همچنین تدوین استانداردهای پژوهش محور را به‌منظور معرفی و انتقال پیشرفت‌های علمی به صنایع و مراکز خدماتی فراهم می‌سازد.
 در بین اعضای هیئت علمی پژوهشگاه، میثم شعبانیان از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، رتبه اول، محمد فرجی از پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی و بهزاد کرد از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی رتبه سوم را کسب کردند.
در بین کارشناسان پژوهشگاه، لاله سنگ سفیدی از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، حائز رتبه اول، باقر احسانی گرگری از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، حائز رتبه دوم و منصوره مظاهری از پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی حائز رتبه سوم شدند.
در بین کارشناسان ستاد سازمان، عباس فلاح از دفتر تدوین استانداردهای ملی، رتبه اول، فاطمه ایمانی بیدگلی از دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی رتبه دوم و زهره غنوی از دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی - بهداشتی و حلال رتبه سوم را دریافت کردند.
از بین کارشناسان ادارات کل استاندارد استان‌ها، رامونا مسعود از استان تهران و عنایت اله شرفی از استان لرستان حائز رتبه اول، نجمه شیبانی تذرجی از استان هرمزگان رتبه دوم و بهروز علی محمدی از استان چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را کسب کردند.

ششمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد
۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۰۷:۰۳
52A52B38-D322-40BB-BC3B-A84F00AE1EDF |
تعداد بازدید : ۸۱۹