کنترل و شناسایی واردات/ صادرات مواد مخرب لایه اوزون

مراسم بزرگداشت روز جهانی حفاظت از لایه اوزون با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده مقیم سازمان ملل در تهران و مدیر پروژه حفاظت از لایه اوزون برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز جهانی حفاظت از لایه اوزون با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده مقیم سازمان ملل در تهران و مدیر پروژه حفاظت از لایه اوزون در سالن سرو سازمان محیط زیست برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد در این مراسم زهره سالاروند، رییس پژوهشکده شیمی و پتروشیمی بعنوان نماینده سازمان ملی استاندارد پیرامون موضوع نقش آزمایشگاه‌ها در کنترل و شناسایی واردات/ صادرات مواد مخرب لایه اوزون سخنرانی نمود. سالاروند طی این سخنرانی ضمن تبریک و تشکر از تلاشگران متعهد در این حوزه و فعالیت‌های موثری که دفتر لایه اوزون در جهت کاهش و حذف مواد مخرب داشته است، گفت: امروز هدف، انتخاب جایگزین‌هایی است که نه تنها مخرب لایه اوزون نباشند بلکه کمترین اثر را بر گرمایش زمین داشته باشند که انتخاب و بکارگیری موثر این موارد جایگزین مستلزم تعریف استانداردهای مرتبط و رعایت دقیق الزامات استانداردها در هنگام اجرای آنهاست. پروتکل مونترال تاکنون از موفق‌ترین معاهدات بین‌المللی زیست‌محیطی در سطح جهانی بوده و دارای بیشترین عضو در میان سایر معاهدات است. هر ساله کشورهای عضو این پروتکل در 16 سپتامبر مراسم بزرگداشت روز جهانی لایه اوزون را برگزار می‌کنند.
۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
5B95FD75-640E-4D64-B455-A7F700FDB5B1 |
تعداد بازدید : ۷۱۱