راهیابی عضو هیأت علمی پژوهشگاه استاندارد به هیأت مدیره فنی ایزو

مژده روشن طبری، پژوهشگر پژوهشگاه استاندارد، موفق شد یکی از پانزده کرسی هیأت مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد ( ISO ) را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کند.
مژده روشن طبری، پژوهشگر پژوهشگاه استاندارد، موفق شد یکی از پانزده کرسی هیأت مدیره فنی سازمان بین‌المللی استاندارد ( ISO ) را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کند.
سازمان بین‌المللی استاندارد که بزرگترین سازمان تدوین کننده و منتشر کننده استانداردهای بین‌المللی در جهان است با همکاری 162 کشور جهان از طریق کمیته‌های فنی، استانداردهای بین‌المللی را تدوین و راه را برای ورود محصولات و خدمات به بازارهای جهانی هموار می‌سازد.
براساس این گزارش، مدیریت کلی امور فنی، برنامه‌ریزی‌های استراتژیک، ایجاد ساختار، تشکیل و انحلال کمیته‌های فنی، تجدید نظر روش‌های اجرایی مرتبط و پایش فعالیت‌های کمیته‌های فنی بخشی از وظایف هیأت مدیره فنی سازمان بین‌المللی استاندارد است و تنها پانزده کشور جهان می‌توانند به عضویت آن انتخاب شوند.
کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آلمان، امریکا، انگلستان، استرالیا، جمهوری کره، جامائیکا، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه و مکزیک از ابتدای سال 2018 به مدت سه سال عضو هیأت مدیره فنی سازمان بین‌المللی خواهند بود و یکی از کشورهای نروژ یا ترکیه نیز پس از رأی‌گیری مجدد به این اعضا می‌پیوندند.
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۲۶
083F3BD3-56A1-4B7B-A262-A7EA0158FD19 |
تعداد بازدید : ۵۸۸