امضاء تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه استاندارد

پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه استاندارد با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه روز چهارشنبه 22 آبان‌ماه تفاهم‌نامه‌ای در سالن جلسات پژوهشکده شیمی و پتروشیمی پژوهشگاه استاندارد منعقد کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه استاندارد، دکتر جعفر توفیقی داریان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به همراه هیات همراه، جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه در نشستی با حضور دکتر فرزانه انصاری سرپرست پژوهشگاه استاندارد شرکت کردند.
در این دیدار، دکتر فرزانه انصاری ضمن خوشامدگویی به میهمانان، با معرفی پژوهشگاه، مشروح فعالیت های جاری و برنامه های پیش رو، توانمندی ها و پتانسیل های پژوهشی پژوهشگاه استاندارد را ارائه فرمودند. سپس دکتر منصوره مظاهری سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه استاندارد با ارایه گزارش مبسوط، به فعالیت های پژوهشی و تدوین استاندارهای ملی و بین المللی و تولیدات علمی پژوهشگاه استاندارد پرداختند.
در ادامه جلسه دکتر توفیقی با اشاره به نقش استاندارد در ایجاد احساس امنیت و آرامش در جامعه و ایجاد انگیزه برای تولید علم و دانش، پیشنهاد تشکیل شبکه همکاری برای استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های پژوهشگاه استاندارد و پژوهشگاه صنعت نفت برای همکاری های متقابل را دادند. ایشان ابراز امیدواری نمودند، بازدید اخیر موجب ایجاد دید و شناخت عمیق تر نسبت به فعالیت ها و توانمندی های پژوهشگاه استاندارد شود و خواستار توسعه همکاری های در زمینه آزمون در حوزه فرآورده های صنعت نفت و پتروشیمی شدند.   
سپس، فرزانه انصاری پیشنهاد توسعه فعالیت های استانداردسازی در سطح ملی و بین المللی و انجام پروژه های مشترک پژوهشی کاربردی در حوزه صنعت نفت را دادند.
در ادامه تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه استاندارد منعقد شد. به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه استاندارد، تدوین و به روزرسانی استاندارد‌های ملّی و بین‌المللی صنعت نفت، ایجاد همکاری‌های مشترک و تبادل اطلاعات، تجربیات، توانمندی‌های علمی، فنی و کارشناسی با هدف ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی و اجرای پروژه‌های مشترک از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.
از دیگر زمینه‌های همکاری این دو مجموعه بر اساس این تفاهم‌نامه می‌توان به موضوعاتی نظیر همکاری پژوهشگاه استاندارد در تسهیل فرآیند گواهی‌نامه 17025 برای آزمایشگاههای مورد نظر پژوهشگاه صنعت نفت، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی و تبدیل یافته‌های علمی حاصل از فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت به استانداردهای ملی و بین‌المللی اشاره کرد.
پس از جلسه انعقاد تفاهم نامه دکتر توفیقی داریان و هیات همراه از آزمایشگاه های پژوهشگاه استاندارد بازدید کرده و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.
گفتنی است این تفاهم‌نامه میان دکتر جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و دکتر فرزانه انصاری سرپرست پژوهشگاه استاندارد با حضور مدیران دو مجموعه منعقد گردید.

 

صنعت نفت
 

 

نفت6

نفت4
نفت3
نفت2

نفت1

 

نفت5

۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۱۵۹