اولین کتاب انتشارات پژوهشگاه استاندارد منتشر شد

اولین کتاب انتشارات پژوهشگاه استاندارد با عنوان "مبانی استانداردسازی" که با همکاری مشترک کارشناسان سازمان ملی استاندارد، اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهشگاه استاندارد تالیف و ویراستاری فنی شده است، منتشر گردید.

استانداردسازی ارمغان یک تعامل و تفاهم ملی است که در جهت دسترسی به میزان مطلوبی از نظم در بخش­ های مختلف اقتصادی، فنی و فرهنگی انجام می ­گیرد. از این رو آموزش اصول آن می­ تواند در نقش ­آفرینی عوامل موثر این فرایند کمک به ­سزایی نماید.

آموزش اصول استانداردسازی برای اقشار مختلف می تواند ضمن توسعه و تکامل این فرآیند، اجرای استانداردها را به نحو مطلوب و در مسیر صحیح آن تضمین نماید. مجموعه حاضر با هدف ارایه مطالب پایه و کاربردی از جمله مفاهیم اساسی، سیستم استانداردسازی و فعالیت­ های فنی و اجرایی و با هدف آموزش برای مخاطبین مختلف، از جمله کارکنان دستگاه ­های اجرایی، فرهنگیان  و دانشجویان تهیه شده است تا با اشاعه فرهنگ استانداردسازی، انسجام و یکپارچگی بیش از پیش فعالیت­های اجتماعی در عرصه های متفاوت تحقق یابد. لازم به ذکر است با توجه به اخذ مجوز درس استانداردسازی از وزارت علوم و ارائه این درس توسط برخی دانشگاه­ ها، چاپ این کتاب، به عنوان منبع آموزشی کامل و جامع، از ضرورت بسیار بالایی برخوردار بود. 

علاقه­ مندان برای مطالعه کتاب فوق می ­توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با شماره تلفن اداره نشر و کتابخانه پژوهشگاه استاندارد نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۶۲۸